Weby v Ticketware: štatistiky, súčasné a budúce trendy

čítanie na cca 3 min

Cez Ticketware prevádzkujeme dohromady vyše 400 webov našich klientov. Prvý web generovaný cez Ticketware bol spustený ešte na začiatku roka 2012. V priebehu času noví klienti používali viac a viac webov a tomu sme prispôsobovali aj webové šablóny. Vznikla nová webová šablóna pre kultúrne centrá a pravidelne sme aktualizovali aj webové šablóny pre kiná. Trendom a témou posledných rokov pri vývoji webov je najmä fakt, že viac ľudí prehliada web cez mobil ako cez počítač.

Koľko webov našich klientov je prispôsobených tomuto trendu?

web-novinky

 

Väčšina webov, ktoré prevádzkujeme pre našich klientov, je stále neaktuálnych. Táto situácia sa ale prudko mení. Len v mesiacoch Január – Február 2017 (po uvedení kino webu prispôsobenému pre mobily) sa podiel “moderných” webov zvýšil z 25% na 46%. Aj po úvodnej vlne stále aktualizujeme v priemere 2-3 weby týždenne a dúfame, že sa čoskoro dostaneme nad 50%. Našim cieľom je, aby každý web nášho klienta bol moderný a responzívny – otázkou nie je “či”, ale “kedy” to príde.

 

web-novinky copy

 

Samozrejme, nový web nerieši iba zobrazovanie na mobile, ale obsahuje mnoho funkčných vylepšení a snaží sa zvýšiť konverziu nákupu vstupeniek. Hoci reálny efekt novej kinošablóny nie je možné presne odmerať, odhadujeme vďaka nej rast online predaja až o 20 %. Toto sa ešte zvýši s uvedením nového systému online predaja, ktorý bude taktiež prispôsobený pre mobily a teda ľahšie použiteľný. Na internete nájdete množstvo zaujímavých článkov, kde sa prevádzkovatelia webov chvália (aj) tým, že konverzia (počet návštevníkov webu, ktorí okrem navštívenia stránky na nej aj nakúpili) stúpla u používateľov mobilu v extrémnych prípadoch aj o 690% len vďaka mobilnej verzii.

web-novinky copy 2

Prečo je vlastne nutné web aktualizovať?

Keďže prevádzkujeme 250 webov fungujúcich na rovnakej platforme, bolo stále náročnejšie plošne aktualizovať weby a prinášať do nich novinky. Častokrát sme chceli priniesť nové funkcie, ale nebolo to možné, pretože by zmeny zasiahli všetky weby, ktoré aktuálne prevádzkujeme a nebolo reálne s každým klientom komunikovať zmeny. O to viac to platilo pri webovej šablóne prispôsobenej mobilom, ktorá úplne mení pohľad na to, ako sa informácie triedia a zobrazujú. Prepnutie starého webu na nový vyžaduje kompletnú úpravu obsahu webstránky.

 

web-novinky copy 3

 

Kedy príde ďalšia aktualizácia webu?

Nemáme ešte konkrétne termíny, ale najbližšia aktualizácia sa dotkne práve webovej šablóny kultúra. Dajú sa očakávať funkcie ako rozšírená možnosť úprav vzhľadu, nové moduly či nové spôsoby zobrazovania a filtrovania obsahu. Keďže šablóna kultúry je už dlhšie plne responzívna, je pravdepodobné, že sa nám podarí spraviť aktualizáciu tejto šablóny automaticky a plošne pre všetkých klientov bezo zmeny vzhľadu či používania. Taký istý plán máme aj pri ďalšej aktualizácií webov kín.

Prichádza nový trend: špeciálne úpravy webov

Mať web fungujúci pod platformou má tú výhodu, že náklady na jeho vytvorenie a prevádzku sú zlomkové, lebo sa rozdeľujú medzi všetkých jej používateľov. Aj preto sme dokázali ponechať používanie novej kinošablóny v cene licencie, hoci jej vývoj bol značne dlhý a nákladný.

Nevýhodou webu fungujúceho pod platformou je to, že všetky weby vyzerajú podobne, až rovnako. Toto sa ale postupne mení. Už dnes evidujeme a realizujeme veľké množstvo požiadaviek na špeciálne úpravy našich šablón a postupne rokujeme aj o dizajne a realizácii webov komplet na individuálnu požiadavku. Unikátny web je skôr vecou prestíže, farebná a tematická úprava webovej šablóny je časovo aj finančne neporovnateľne lacnejšia ako komplet výroba webu na mieru. Vo väčšine prípadov sa s ňou dokonca dosiahne porovnateľný efekt.

Dobrý web je kľúčová časť marketingu a dá sa s istotou očakávať, že v priebehu pár rokov bude prevažná väčšina webov našich klientov vytvorená na mieru alebo zásadne modifikovaná pre individuálne potreby klientov. V tejto oblasti pripravujeme aj ďalšie formy, ako zobrazovať obsah webu na rôznych webstránkach miest a partnerov.

Na záver zopár modelových ukážok, ako rôzne môžu vyzerať naše webové šablóny (upravené individuálne na požiadavku):

 

web-novinky copy 4

PS. Ešte stále nemáte responzívny web? Radi Vám zodpovieme Vaše otázky.

Návrat na články